خراسان شمالی-مدیر کل تامین اجتماعی خراسان شمالی طی دیدار با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی این استان به تشریح گزارش وضعیت منابع و مصارف تامین اجتماعی در استان پرداخت.

اعلام آمادگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی درخصوص تعامل بیشتر با اداره کل تامین اجتماعی
به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان درخصوص همکاری و تعامل بیشتر با اداره کل تامین اجتماعی استان در خصوص پیگیری مطالبات تامین اجتماعی و احداث ساختمان کانون بازنشستگان استان اعلام آمادگی کرد.
محمد علی عباس زاده وحید، مدیر کل تامین اجتماعی خراسان شمالی طی دیدار با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان  به تشریح گزارش  وضعیت منابع و مصارف تامین اجتماعی در استان پرداخت.
وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و رکود حاکم بر فضای کسب و کار و تولید و کاهش سطح درآمدی کارفرمایان و تولید کنندگان استان وضعیت تامین منابع تامین اجتماعی به منظور پرداخت حقوق و مستمری ماهیانه بازنشستگان و مستمری بگیران  تحت پوشش دشوار شده است.
عباس زاده گفت:  اما دراین زمینه  با تلاش و کوشش کارکنان خدوم اداره کل تامین اجتماعی  استان در ارائه خدمات و تعهدات مقرر در قانون تامین اجتماعی به جامعه هدف و پرداخت حقوق ماهیانه مستمری بگیران و بازنشستگان توانستیم موفق عمل کنیم .
مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی  در رابطه با  اسناد خزانه و واگذاری این اسناد در قبال مطالبات به سازمان تامین اجتماعی، گفت: دستگاه های اجرایی می‌توانند بابت کسور بیمه تامین اجتماعی با محاسبه حفظ قدرت خرید، نسبت به واگذاری اسناد خزانه اسلامی با عنوان سازمان تامین اجتماعی اقدام کنند.
وی افزود:سازمان تامین اجتماعی نیز مکلف است در قبال اسناد خزانه اسلامی واگذار شده بابت مطالبات آن دستگاه با رعایت قوانین تامین اجتماعی نسبت به صدور مفاصا حساب  اقدام کند.
مدیر کل تامین اجتماعی استان تصریح کرد: از سوی دیگر دولت در بخشنامه  مربوطه،  دستگاههای اجرایی را مکلف کرده تا واگذاری اسناد خزانه با سررسیدهای کوتاه مدت به سازمان تامین اجتماعی را در دستور کار قرار دهند.
عباس زاده در ادامه به موضوع احداث ساختمان کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی مرکز استان اشاره کرد و گفت: با پیگیری ها و تلاش های انجام شده امیدواریم بزودی شاهد افتتاح این ساختمان باشیم تا گامی هرچند اندک در جهت حفظ کرامت و جایگاه والای این عزیزان برداشته باشیم.
وی ادامه داد: دراین خصوص سازمان تامین اجتماعی با اختصاص بودجه، اقدامات اولیه را انجام داده است و برای تکمیل این پروژه به تعامل و مساعدت اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و  استانداری خراسان شمالی  نیاز داریم و امیدواریم تا در دوران مدیریت جناب دکتر پارسی پور که از مدیران خوشنام و پرتلاش استان هستند در این زمینه نیز به توفیقاتی دست یابیم.
حسن پارسی پور، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز ضمن خیر مقدم به حضار در خصوص نقش و اهمیت تامین اجتماعی در بسط و اشاعه عدالت اجتماعی  سخنانی ایراد کرد و گفت: یقینا با تلاش و کوشش و همکاری همه دست اندرکاران و متولیان حوزه تامین اجتماعی شاهد رفع همه مشکلات موجود خواهیم بود.
پارسی پور از آمادگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در خصوص تعامل با سازمان تامین اجتماعی و کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان و مساعدت مالی از محل کمکهای خاص تشکل های کارگری و بازنشستگی به منظور  تسریع در  فرایند احداث ساختمان کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان خبر داد.
گفتنی است دراین دیدار  مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان و برخی از روسا و کارشناسان ارشد اداره کل  و اعضای  هیئت مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان نیز حضور داشتند.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.